Institut Cap Norfeu



Si recordeu, en una notícia anterior us explicàvem que els alumnes de la matèria Optativa de Tecnologia de 4t, Gemma Clos, Isaac Expósito, Roger Solà i Sergio Suárez, juntament amb la seva professora Assumpció Collboni, van presentar el seu projecte Vòltic al concurs Tecnorepte, organitzat per l’Escola Politècnica de la Universitat de Girona. Doncs bé, finalment van ser seleccionats per presentar el seu treball i així ho van fer el passat dissabte 16 de maig.
Els alumnes van realitzar la presentació del seu projecte davant d’un jurat i el públic assistent i en una segona etapa van fer la demostració del funcionament del seu vehicle.
En tot moment els integrants del grup es van mostrar molt motivats, cooperatius i amb una actitud molt positiva per afrontar les proves. Van saber prendre decisions encertades per solucionar els petits entrebancs que, a vegades, sorgeixen abans de la posada en funcionament d’un vehicle. De manera que el seu vehicle va aconseguir dur a terme el repte proposat.
Al final de la jornada el jurat els va guardonar amb el premi a la Comunicació.
Per tots ells ,doncs, la nostra felicitació!




Aquest dilluns 18 de maig les nostres alumnes Sílvia Caro i Lena Hilfiker, de 2n de batxillerat, han exposat els seus respectius treballs de recerca davant de tot l'alumnat de batxillerat del municipi. La Lena ha estat investigant com es treballen les altes capacitats de l'alumnat al sistema educatiu i  la Sílvia ha exposat un cas molt proper d'un jove amb Trastorn d'Espectre Autista. Des de l'institut volem felicitar-les per la bona feina feta!!!



El passat divendres 8 de maig es va realitzar, al Cosmocaixa de Barcelona. el IV concurs de Cristal·lització en el qual hi vam participar amb els alumnes de 1r de Batxillerat del nostre Institut.

El concurs consisteix en una trobada de diferents centres educatius de Catalunya (concretament 50) on s'exposen i concursen els millors cristalls realitzats als centres. Els cristalls s'exposen juntament amb un pòster i un expositor elaborat pels mateixos alumnes.

La jornada va ser molt intensa i emocionant. Els nostres alumnes van aconseguir el 2n premi en el concurs i per aquest motiu volem donar-los la nostra enhorabona, tant als alumnes com als professors, per la feina feta.

Enllaços i fotos de la notícia de la UB:

Concurs de Cristal·lització a l’Escola: cristalls, recerca i divulgació per als joves estudiants

http://www.ub.edu/web/ub/ca/

http://www.ub.edu/web/ub/ca/menu_eines/noticies/2015/05/029.html

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.793879117386492.1073741849.201310809976662&type=1

Fotografies




Aquest dimecres 6 de maig els alumnes de tercer de l’optativa d’emprenedoria i els alumnes de primer i segon de CFGM de gestió administrativa van participar en el programa Aracoop, programa de cooperació público-privada promogut pel Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat en el context de Catalunya Emprèn. Vam fer una visita a la cooperativa Foresterra (Mas Magí), a Vilajuïga, on en Xavi, soci de la cooperativa, i l’Anna, de l’equip Aracoop, ens van explicar les característiques d’aquest tipus d’empreses tant des del punt de vista organitzatiu i productiu com en relació amb el sistema de participació de les persones que hi treballen.

Vàrem visitar part dels terrenys on treballen, en els quals hi ha plantat 1.000 ceps, per poder produir vi en el futur; també tenen 11 ovelles, xifra que tenen previst augmentar, ja que ara ja tenen tancats i a punt els terrenys on pasturen.




Aquest dilluns 4 de maig els alumnes de CFGM de Gestió administrativa i els de CFGS d’Administració i finances van visitar la seu de la Generalitat de Girona. És l’única demarcació on pràcticament tots els departaments es troben en un sol edifici, tenint uns espais, uns vehicles, unes aules de formació, etc. comuns per tots els departaments. És el model que s’implantarà a tot Catalunya en el futur. Allà vàrem visitar l’Auditori Josep Irla, on ens van projector vídeo i ens van fer una xerrada sobre la història i el funcionament de la seu. Més tard, la sala de premsa Carles Rahola, el pati de les Magnòlies, on ens vàrem fer aquestes fotografies; també el vestíbul de l’antic hospital, l’oficina d’atenció al ciutadà, l’arxiu i algunes dependències d’un departament en concret.

Mentre un grup era a la Generalitat, l’altre visitava la Delegació de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT), al carrer Oviedo de Girona; allà ens varen informar sobre els departaments de què consta l’edifici, així com del sistema tributari espanyol. El ponent va anar preguntant als estudiants sobre l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’impost sobre el valor afegit, l’impost sobre societats, etc. Així mateix ens va explicar què fa el govern amb els ingressos que obté dels contribuents (infraestructures, hospitals, centres d’ensenyament...).





Divendres 17 d’abril, els alumnes de 2n d‘ESO varen visitar el 33 Saló Internacional del Còmic. Els nostres estudiants varen fer un recorregut amb guia pels diferents estands, exposicions i espais, i després van poder gaudir de les instal·lacions per veure més detingudament allò que més els havia interessat. Entre les activitats proposades hi havia una exposició d’una selecció d’originals que s’havien utilitzat a la pel·lícula d’Anacleto, agente secreto protagonitzada per Imanol Arias. Aprofitant l’estada a Barcelona, també vàrem assistir l’exposició del 25 aniversari de Pixar a Caixa Fòrum. Allà vam conèixer les noves tècniques en els dibuixos d’animació i, mitjançant les noves tecnologies, els nostres alumnes varen poder crear el seu propi personatge de ficció. La sortida no va deixar ningú indiferent.



El dissabte 18 d’abril, un grup d’alumnes del nostre centre va participar novament en el més popular dels concursos de redacció en llengua castellana, al 55º Concurso de Jóvenes talentos de relato corto, de Coca-cola. En aquesta ocasió es van aplegar cap a les 10 del matí, juntament amb altres alumnes de la comarca, a l’INS Alexandre Deulofeu, de Figueres. El tema de la redacció, com a cada convocatòria, era un secret que es desvetllà en el mateix moment de començar la prova. "Desde que aquello ocurrió no podía estarme quieto": els alumnes ja tenien el punt de partida per començar a escriure. D’aquesta trobada se’n farà, al llarg del mes de maig, una primera selecció conjunta dels millors relats de la província de Girona. Els escrits que superin aquesta primera eliminatòria optaran a concursar a nivell estatal. Anteriorment, el 21 de març, un altre grup d’alumnes havia participat en l’edició en llengua catalana del concurs amb el tema “L’amic segur se’l coneix a l’ocasió insegura”.
En definitiva, una experiència inoblidable pels alumnes que, mai se sap, potser veurà néixer un o una novel·lista de mena. Molta sort!!!



El nostre institut, en col·laboració amb l’ONG Bicicletas Sin Fronteras, ha organitzat una recollida de bicicletes usades per a la propera setmana. Aquesta ONG es dedica a recollir bicis usades i posar-les a punt en un taller d'inclusió on es genera una vintena de llocs de treball entre persones en risc d'exclusió social. Les bicis les entreguen posteriorment a persones sense recursos perquè les puguin fer servir per anar a l’escola o al seu lloc de treball. En cas de tenir alguna bicicleta vella per col·laborar-hi, la podeu portar a l’institut la setmana de l’11 al 15 de maig a consergeria. Aquest projecte té el suport del Departament d’Ensenyament.



El projecte “Vitamina’t o Titelles 3” de l’INS Cap Norfeu ha guanyat, aquest passat dissabte 25 d’abril, el "8è Premi Federico Mayor Zaragoza: Ciutadans lliures, responsables i compromesos: concurs de bones pràctiques i accions transformadores per a construir un món millor".
En què consisteix aquest projecte? El  grup de 4t d'ESO D, amb 18 alumnes d'origen i motivacions molt diversos, com a part del seu currículum, han aconseguit  transformar-se en autèntics protagonistes d'un teatre de titelles. Aquest grup està anant a les aules d'educació infantil de l' escoles veïnes de Roses a representar un conte on es convida els nens i nenes a menjar saludablement i a tastar fruites i verdures. Tant el conte, com els titelles i l'audiovisual resultant han estat elaborats pels mateixos alumnes, treballant de manera cooperativa entre companys i professors, tot fomentant processos creatius, artístics i utilitzant les TIC. Se'n destaca que es busca, amb la representació de titelles, una implicació dels joves vers l'educació dels més petits, de manera que els uns i els altres millorin els seus hàbits respecte l'alimentació: els petits, per la influència dels més grans; i els grans, pel canvi d'actitud que suposa haver de donar un bon exemple.

Vídeos destacats:

Els moments emocionants (del minut 13 al 20 aprox.)  https://www.youtube.com/watch?<wbr />v=Jwg-wmW-sIU

La notícia prèvia... https://www.youtube.com/watch?<wbr />v=wJeMjhWYV-A

La conferència: https://www.youtube.com/watch?<wbr />v=xRd-weX1vnI

Sabeu què és una jota Tortosina? https://www.<wbr />youtube.com/watch?v=<wbr />h15brRmIgxs

Pàgina 1 / 28 (1 - 10 de 276 Total) Pàgina següent Última pàgina