Institut Cap Norfeu

Els alumnes de la matèria optativa de Voluntariat i Emprenedoria Social de 3r d’ESO han estrenat la seva col.laboració amb els projectes socials del nostre municipi amb un gran èxit, ja que han ajudat a promocionar-lo i han participat directament en el Gran Recapte d’Aliments organitzat pel Banc dels Aliments i Càritas els passats dies 1 i 2 de desembre.
Després de realitzar una campanya informativa a les aules de 4t d’ESO, Batxillerats i Cicles Formatius del nostre institut, han estat al voltant d’una desena d’estudiants del nostre centre que lliurement es van animar a fer de voluntaris als supermercats de Roses, tot recollint i classificant aliments que eren donats pels clients habituals, i posteriorment distribuir-los en caixes que aniran dirigides a les famílies més necessitades.
La fundació Càrìtas i l’organització d’ El Banc dels Aliments ens ha fet arribar el seu agraïment i la seva felicitació per l’ajuda i la responsabilitat mostrada pels nostres col.laboradors.
Des de l’institut volem destacar els alumnes Rafa Galarzo, Suli Belfkir, Anna Llanas i Aida Gòmez, joves alumnes de l’optativa, que van ser voluntaris en diferents torns del dissabte i que ens expliquen que van tenir una experiència inoblidable i divertida. Aquests alumnes us recomanen que us hi apunteu la propera vegada, perquè és molt gratificant i dóna  una gran satisfacció personal.

A punt d’acabar el primer trimestre, els nostres alumnes del Taller d’Estudi Assistit preparen els seus exercicis i estudien per les proves tots els dimarts i dijous de 16:30h a 18:00h.

Encara queden places disponibles, si us voleu apuntar només cal demanar el full d'inscripció a Secretaria.

Agraïm molt a les nostres monitores la seva dedicació i el bon funcionament del TEA i recordem les paraules de Benjamin Franklin: “Digues i ho oblido; ensenya’m i ho recordo; involucra’m i ho aprenc”.

El dilluns 13 de Novembre tots els alumnes de francés d’ ESO vam anar a Narbonne, una ciutat del Llenguadoc, a la regió d’Occitània. L’objectiu d’aquesta sortida era visitar els llocs més populars, conéixer els costums i practicar la llengua francesa.

Pel matí vam visitar el magnífic mercat cobert d’estil Baltard, Les Halles, on els alumnes van començar a treballar amb el dossier els aliments típics del sud de França i la seva gastronomia.

Després vam travessar el Canal  de la Robine pel pont des Marchands per visitar la Cité, la ciutat romana més antiga de França. A la plaça de l’Ajuntament s’observen encara restes de l’antiga Via Domitia que unia Itàlia amb la Península Ibèrica.

Al migdia teníem previst visitar la cathédrale Saint Just et Saint Pasteur, la tercera catedral gòtica més alta de França, però degut a les obres a la façana estava tancada i fins a la tarda no s’obria al públic.

Vam decidir donar un tomb pels carrers de vianants del centre i dinar en grup mentre continuaven fent el dossier de treball. Feia molt fred i vent i era difícil continuar passejant molta estona més. Vam decidir tornar més d’hora.

Tot i així els alumnes van aprofitar aquesta classe pràctica diferent i més amena.

Emmarcades dins les sessions de cohesió grupal que es promou des de les Tutories del centre, el passat dia 11 els alumnes de 4t d’ESO van fer la sortida  a Sant Quirze de Colera. La ruta a peu comença des del poble de Vilamaniscle i a partir d’aquí comença una llarga caminada pel mig del Parc Natural de l’Albera fins arribar al monumental monestir de Sant Quirze de Colera. Després d’esmorzar i fer activitats lúdiques diverses, van agafar el camí de retorn fins on esperaven els autobusos per retornar. L’objectiu, com en les altres sortides de cohesió, és el coneixement del grup i al mateix temps la valoració i coneixement de l’espai natural magnífic que té la nostra comarca.

El passat dilluns 6 de novembre, els alumnes i professors de francès de batxillerat de l'INS CAP NORFEU vam visitar el Lycée Arago de Perpinyà. Aquesta sortida que cal emmarcar en el Projecte Albera sense frontera va permetre als alumnes del nostre centre de practicar la llengua francesa, visitar la capital del Rosselló i conèixer personalment els corresponents, amb qui prèviament a la visita vam mantenir una correspondència epistolar  via carta i PADLET.

Després de donar-nos la benvinguda a la Salle du Conseil, els alumnes i professors del Cap Norfeu hem visitat les principals instal.lacions del centre -un institut que acull cada dia a més de 2000 alumnes-: CDI, Vie Scolaire, gymnsae, et Caféterago. Després de dinar plegats, hem visitat el Palau dels Reis de Mallorca. En acabar la visita guiada els alumnes catalans i francesos han realitzat una última activitat conjunta abans de tornar a Roses.

Esperem que els alumnes de català i d'espanyol del Lycée Arago de Perpinyà ens visitin aquesta primavera. Agraïm l'amabilitat i bona disposició del Lycée Arago, en especial de Mme Pagès i de Mme Schneider.

Moltes gràcies. Us esperem!!

Lycée Arago

Fotografies

El dijous 2 de novembre els alumnes de 2n de Batxillerat Humanístic van visitar el jaciment arqueològic d’Empúries. El professor de Filologia Grega, Eusebi Ayensa va preparar un recorregut històric i literari per l’Emporiae romana i la Neàpolis grega. Acompanyats de la lectura dels principals autors clàssics, els alumnes van passejar pel fórum i van visitar les termes i les restes de les domus més ben conservades de la Península Ibèrica. Vam acabar el recorregut visitant a Asclepi, al Museu del jaciment, i l’àgora i els santuaris de la ciutat grega. Aquesta sortida juntament amb la que farem properament a la Barcino romana ajudarà als alumnes a conèixer el nostre patrimoni arqueològic i preparar el temari de les PAU.

El departament de Visual i Plàstica va organitzar una sortida el dijous 2 de novembre a Barcelona. Concretament, els alumnes de 4t d'ESO, acompanyats de les seves tutores, van visitar el XXIII Saló del Manga. En el saló, que aquest any estava dedicat a la robòtica, van poder veure i participar en diferents tallers i activitats.
Cal recordar, que el tema del còmic i el manga es treballa en el currículum de la matèria de Visual i Plàstica.

El passat dia  2 octubre els alumnes de 1r d’ESO i els corresponents tutors i professors acompanyants van fer la tradicional sortida a Espolla, emmarcades dins de les activitats de Tutoria destinades a promoure la cohesió de grup i el coneixement de l’entorn.
Durant la caminada van gaudir del paisatge de l’Albera, i a més van veure diversos monuments arqueològics: un menhir i un dolmen. Arribats al dolmen van esmorzar i agafar forces per tornar al poble d’Espolla, on es va desenvolupar la tradicional gimcana de reconeixement del poble. Els guanyadors, en aquesta ocasió, van ser l’Èlia, l’Aroa, en Raül, l’Aleix, en David, en Ferran, la Berta i en Marcel (Els podeu veure a les fotografies adjuntes)
Esperem que la sortida els hagi ajudat també a conèixer i valorar el paisatge de la nostra comarca i les activitats en contacte amb la natura.

Fotografies

El passat mes de setembre el Projecte “Hortalitza’t Norfeu” engegava una aventura de crowdfunding educatiu a través del portal goteo.org i el suport de l’Educació Bofill. L’objectiu plantejat inicialment va ser el d’assolir un mínim de  1 996 euros de finançament per a destinar als projectes pedagògics relacionats amb el nostre hort urbà ecològic durant el present curs 2017/18.

Durant els 40 dies de la primera ronda de la campanya de micromecenatge s’han demanat  petites aportacions econòmiques i la col.laboració en la difusió del projecte a través de les xarxes socials o el boca a boca. La resposta ha estat molt bona, amb més de seixanta cofinançadors, la majoria  persones relacionades amb la nostra comunitat educativa, i amb un paper molt destacat per part de l’AMPA de l’institut i algunes empreses de la comarca.

Cal agrair també l’ajuda de la Fundació Jaume Bofill que ens ha assessorat  i ha col.laborat econòmicament doblant totes les aportacions dels nostres cofinançadors.

Recordem que el nostre és un hort per a la inclusió, la convivència i l’aprenentatge a partir del conreu ecològic i que amb aquest impuls econòmic serà possible continuar amb els projectes engegats el curs passat amb els grups de reforç de 3r i 4t d’ESO i la USEE, i a més, engegar-ne de nous com la bioconstrucció i el control intel.ligent a través de la programació amb arduino.

Només dir que la campanya restarà oberta unes setmanes més per si algú encara es decideix a col.laborar-hi i que us animem a seguir les nostres novetats a la pàgina web de l’institut o als perfils de facebook o twitter Hortaliza’t Norfeu

Fotografies

El passat dijous 5 d'octubre l'alumnat de 1r d'ESO va assistir a la representació de l'obra de teatre "Enxarxa't" al Teatre de Roses. L'obra tractava la temàtica de les xarxes socials i de les possibles incidències que podrien produir-se si no en fan un bon ús.
Tot seguit els actors varen fer un petit debats amb tot l'alumnat, cal afegir que hi va haver molta participació. Tant els docents com els estudiants han fet una valoració molt positiva de la representació.